Städning av mina bilder

I dag har jag städat bland mina bilder på min dator

Ett hus broderat i 3-D
Att kolla mina bilder har väckt massor av minnen, och lite vill jag dela med mig av.
Den här tavlan sydde jag under min textilslöjdsutbildning.
Min uppgift var att tolka ett konstverk med hjälp av broderi.
Eftersom jag glömt att ta med mig ett konstverk köpte jag en tavla på "sopstationen" i Malmö och tolkade den. Tavlan jag köpte var målad på masonit men den jag broderade valde jag att göra i en ram, ungefär som en låda. På det viset fick jag fram en 3d effekt. Jag använde strängarn för att ha tillgång till så många färgnyanser och strukturer som möjligt. Pumpen på gården har jag sytt på en ståltråd och den står fritt, därför skapas skuggor av den. Hustaken och utbyggnaden är sydda på ett löst tyg och applicerade på tavlan.
Marie

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Men vad fin, så snygg 3D effekt



Kram

2011-11-06 @ 21:09:37
URL: http://angel60.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0