Starten

Starten till mitt hemliga slöjdarbete
Grunden jag skall jobba med i 10 veckor
Ja då har jag startat mitt arbete.
Som medlem i slöjdakademin http://blogg.slojdakademin.se har jag antagit en utmaning att under 10 veckor få instruktioner till ett slöjdarbete.
Varje vecka får jag en ny instruktion. Det är lite skrämmande men också väldigt spännande. Skrämmande för att jag inte har 100% koll på vad som skall komma och spännande för att se om jag har förmågan att lösa uppgiften utifrån det jag gjort tidigare i uppgiften. Känns ju lite vanskligt att "backa in sig i ett hörn" och inte kunna komma vidare. Hoppas att jag med mitt vävda nät gjort i gipsbinda är tillräckligt obunden för att komma vidare. Men jag tror att det skall fungera, jag ser många möjligheter att arbeta med både färg och olika material och tekniker. Nätet är 30*30 cm och konvext.
Ser nu fram emot att få nästa uppdrag. För att dokumentara mitt arbete är det min avsikt att blogga om det varje vecka.
Marie

Kommentarer
Postat av: Madde

Spännande! Jag tror att du har en mycket bra & möjliggörande grund inför arbetet med utmaningen :) Själv har jag inte bestämt mig än, inte riktigt, velar lite just nu...

2011-11-05 @ 15:04:28
URL: http://bloggen.designmadde.se
Postat av: ann

åhhå det ser spännande ut. Jag är säker på att det kommer funka fint. Att inte ha full koll är givetvis frustrerande, stressade och nervöst. Men försök släppa det och tänk avkopplande, det blir som det blir och spännande. Det finns ju inget värsta som kan hända.

2011-11-06 @ 11:05:05
URL: http://skaparlust.nannot.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0