Ny utmaning på gång

Nu har jag börjat med en ny utmaning det är Slöjdakademins "Hemliga arkitektutmaning".
Dörrar. Vi tänker på: öppna och stängda dörrar, handtag, ringklocka, port, utgång, brevinkast. Vad tänker du på?
Utifrån detta började jag fundera, googlade och letade material.
Jag valde att utgå från en liten hög med olikfärgade provbitar av alcantara.
Den röda biten upptäckte jag var mörkare på baksidan och detta utnyttjade jag när jag gjorde min dörr.
Dörren är gjord i tre lager tyg.
För att utsmycka dörren lite extra virkade jag en krans, sydde fast pärlor och knöt på band.
Kommer att få nästa uppgift redan idag, skall bli spännande att se vad det blir. Fönster kanske?
Kram
Marie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0