Uppgift 3

Nu är jag på g med uppgift 3 i Slöjdakademins hemliga utmaning.
 
Lite av delarna uppgift 3

Efter beslutet att välja Fabergé som inspiratör till mitt arbete har jag verkligen gottat mig i guld och glitter. Jag har använt mig av gipsbinda och gjort två klöverblad som jag sedan målat med guld.
Ett underskattat material, äggkartong har jag använt mig av när jag gjort dom andra "grejerna" som jag målat med guld och dekorerat med glittriga pärlor.
För att få fram emaljeffekten i de gröna bladen har jag först målat kartongen med silverfärg och sedan blandat en klarlack med akvarellfärg och målat på två gånger.
En ny favorit jag fått är glitterlim, det har jag använt flitigt.
Har inte bestämt hur jag skall montera allt på mitt nät.
Som vanligt har jag kanske överarbetat en aning men jag hade så svårt att sluta eftersom jag tyckte det var så kul.
Marie

Kommentarer
Postat av: ann

haha hade svårt att sluta, det är den Marie jag känner, Jag minns när vi gick utbildningen och Marie kommer ner och visar upp massor av tavlor och jag menar verkligen supermånga. Alla med samma mönster men med olika färg och och uttryck. Snacka om att inte kunna hejda sig vi bara stod och gapade, minns du det Marie? :-) Alla var väl inramade och färdiga vill jag minnas, vad hände med dem?

2011-11-16 @ 15:36:29
URL: http://skaparlust.nannot.net
Postat av: Marie

Jo nog minns jag, inte att ni gapade men att jag gjort många. Det är väl det som är JAG, allt eller intet.

Mitt stora problem just nu är väl hur jag skall få plast med de 7 uppdrag som är kvar. Det kan nog omöjligen bli konkav eller konvex. Jag är nog tvungen att använda båda sidor.

Några av de tryckta tavlorna har jag gett bort och resten ligger i en papperskasse på vinden

Marie

2011-11-16 @ 17:05:32
Postat av: Aase/ängel60

Marie, vad läckert!! Ser så spännande ut, du skulle testa lite av Tim Holtz färg produkter något för dig tror jag, kolla på scrapbutiker



Kram AA

2011-11-16 @ 19:03:13
URL: http://angel60.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0