Gatan fram

Håller på att göra en stenlagd gata
Stengata
Kanske inte den roligaste bild jag tagit!

Jo Madde du har helt rätt i att det är ett löv jag gör. Det är ett löv som skall ställas ut sommaren 2012.
Hemslöjden har 100-års jubileum och  firar detta med en utställning. 
För mig var det en utmaning jag bara inte kunde motstå. Särskilt kul är det att goda slöjdvänner från norr till söder i landet också skall göra  löv. Kan hända kan vi träffas i Stockholm och se utställningen tillsammans!?

Jag har presenterat lite delar tidigare som skall ingå i mitt löv. Stenläggningen är ytterligare en sådan del. Den är gjord helt i äggkartong och målad med silverfärg. För att få det att likna stenläggning ännu mer kommer jag att måla fogarna mörkare och stenarna flammiga.
Jag har några fler delar att göra innan jag kan montera ihop hela lövet. Återkommer om detta.
En adventsstake har nu kommit fram och lyser fint i fönstret.
Marie

Kommentarer
Postat av: ann

aha är det så det är!!! så kul så ohå vad kul!

2011-12-04 @ 17:42:01
URL: http://skaparlust.nannot.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0